Zumba (Tiza tipsar)

Idag har jag kört ett Zumba pass på 20 minuter.
För er som som inte är lika reklam skadade som jag så ska jag berätta vad det är ^^,

Vad är Zumba? är att träningsprogram, ett dans träningsprogram.
Du ska alltså röra dig i takt till musik, latinsk toner du får röra dig till.
Dansstegen är lätta att lära sig, om man tränar ^-^
Det finns fler olika nivåer på programmen, allt från basic till lite svårare och snabbare (:
Inspirerat av traditionell musik så som Cumba.

Vad tycker tiza?
Det va kul, super kul. Grannarna måste haft kul att se på mig.
Efter som jag inte ha någon takt känsla så är det lite jobbigt i början, men om man övar så går det nog bättre.
Jag började svettas med en gång och jag kände hur magen började värka.
För det är mycket mage och höfter man tränar vilket jag tycker är super kul och bra ^-^

Rekommenderar?
Ja det gör jag, det är kul och lätt.
Jag tycker att ni ska prova på det (:

ZUMBAs Hemmsida

Smakprov;

Låter kul va? ^-^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till Startsida Följ mig på Bloglovin
RSS 2.0