Alkohol..

Sitter nu och titta på paradise hotel XL, och då har dom en liten frågestund "pandornas ask"
Då fråga dom den nya killen varför han inte våga säga att han är nykterist.
Han svara att han inte är det.
Men de andra deltagarna tycker att han dricker för lite?

Varför måste vi svenska vara så?
Alltid när det kommer till alkohol! måste dricka annans är men en jävla torrboll.
Men varför är man det?

Bara för att jag är 18 så måste jag supa mig full varje helg?
Bara för att jag är 18 så ska jag klara av alkoholen?
Men det finns ingen som klara av för mycket alkohol, 18 som 44åring.

Tyvärr finns det ju ett "grupptryck" här i Sverige som säger att man måste dricka.
Det är därför många ungdomar dricker, tror jag, de se hur sina föräldrar behandla människor som inte dricker.
Ingen vill ju bli kallad "torrboll".

Så vad tycker du, måste man dricka?
kan man inte få vara en "torrboll"?


Kommentarer
Postat av: Emma

Våga vara dig själv! =) det anser jag.

2010-01-17 @ 00:43:21
Postat av: Mamma

Du är så klok Tiza.. Du är ingen torrboll iallafall !! Puss

2010-01-17 @ 09:22:55
URL: http://catriin.blogg.se/
Postat av: Sanna

Jag tycker inte att man måste dricka. Jag är själv ingen stordrickare. Jag har minsann varit ute på ouben många gånger helt nykter. Det är nästen roligare för att man kan kolla på alla onyktra och skratta åt att deras morgondag är förstörd!! :)

Ne men jag tycker inte att man behöver dricka faktiskt, det är det där j*vla grupptrycket som får en till att göra det!!

2010-01-18 @ 12:04:17
URL: http://zanniizz.blogg.se/
Postat av: Sanna

Nej jag tycker absolut inte att man behöver dricka sig stupfull varje helg iallafall. Det kan ju vara Ok att dricka någon gång ibland. Men det är ju inget nyttigt med det heller. Jag tycker att det borde vara fler som vågar stå emot grupptrycket! JAG VÅGAR! Jag har minsann varit ute på pubbar många gånger nykter. Det är nästan roligare för att man kan skratta åt alla som inte knappt kan leva dagen efter för att de är bakfulla!! HAHAH..... Visst stämmer det :) ?

2010-01-18 @ 12:07:42
URL: http://zanniizz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till Startsida Följ mig på Bloglovin
RSS 2.0