Recept på Äppelpaj

Så nu har jag kommit hem från far <3
Han tyckte min smulpaj var jätte god, kanske ska ha lite mindre socker nästa gång den blev lite söt.
Men jag har aldrig bakat äppelpaj förr, någon gång ska vara den första.. ^^

Tänkte ge er receptet som jag använde;

Du behöver

Receptet är för 4-6 personer.

  • 125 gram smör (eller margarin)
  • 3 dl vetemjöl
  • 1 dl socker
  • lite kanel
  • 3-4 deciliter skivat äpple eller äpple i små tärningar
  • Tryck för att se större

Gör så här

Sätt ugnen på 200-225 grader. Blanda vetemjöl och socker i en bunke. Dela smöret eller margarinet i tärningar och finfördela det med fingrarna så att det blir en grynig massa. Smöra en ugnssäker form. Lägg i äppeltärningarna, strö över kanel och sockra lite lätt. Smula sedan mjölblandningen över äppelbitarna och sätt in pajen i ugnen i cirka 20 minuter.

-

Lite att tänka på;

Du kan ta lite havregryn i för att få det mer smuligt.

Och inte så mycket socker på äpplena innan ^.^

Hoppas er kaka blir god <3

-

Källa;

http://www.smulpaj.se/appelpaj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till Startsida Följ mig på Bloglovin
RSS 2.0