vad ska du bli när du blir stor? sv; forskare

Ett äpple om dagen är bra för magen, lyder det svenska talesättet.

Efter att ha spenderat 130 miljoner kronor har EU:s forskare kommit fram till samma sak.

– Lindrigt sagt helt sjukt, säger EU-politikern Marit Paulsen (FP).

Nja, helt eniga med svenskarna är faktiskt inte de 200 forskarna som EU:s projekt Isafruit sysselsatt.

Enligt dem är det två äpplen om dagen som gäller.

"Two apples a day keep cholesterol at bay". Två äpplen om dagen håller kolesterolet borta.

 

EU-kritikern Marit Paulsen (FP) är inte ett dugg förvånad över hur EU väljer att satsa sina pengar så här i kristider.

– Helt sjukt, säger hon.

Hon är vice ordförande i EU-parlamentets jordbruksutskott och säger att syftet med projektet inte ens är folkhälsan. Det handlar om att främja efterfrågan på europeiska jordbruksprodukter.

– Att äpplen är nyttiga är ingen ny kunskap, säger hon.



EU:s projekt har pågått i fyra år och har kostat 13,8 miljoner euro, enligt Daily Mail.

En stor del av summan har spenderats på att utveckla tecknade superhjälten Mr Fruitness s

om

ska få barn att äta mer frukt. Enligt Daily Mail är forskarna i projektet själva stolta över många

forskningsresultat.

De har också kommit fram till att äpplen inte blir bruna lika fort om man sänker ned dem i 50-

gradigt vatten i 40 sekunder, något som presenterades på en konferens i Bryssel.

 

mitt ord; jag blir bara så arg när jag läser detta! att slarva bort så mycket pengar på något som har varit känt i århundrade!? 
kunde de inte skänkt pengarna till behövande barn? eller till forskare som GÖR något vettigt!!! typ vill besegra cancer? nejdå det ska läggas på ÄPPLE!!!
Och det fick på gå i 4 år är oxå helt sjukt??
Jag tycker det är bud att att bli forskare när man blir stor, då kan man sitta och "undersöka" saker som men har vetat jätte läger utan att något blir arg!
och det är ju alltid jätte kul att slösa upp en stor summa med pengar!
Fy fan säger jag bara! använd pengarna till något som vi behöver i stället!

Kommentarer
Postat av: Kokorochan

svar: aaawwwh tack :3 du är så gullig :') <3



kramar<3

/kokorochan

2010-07-23 @ 14:21:24
URL: http://kokorochan.blogg.se/
Postat av: Netty♥

sv' du får också ha en bra kväll :D

2010-07-23 @ 14:55:18
URL: http://www.nettys.se
Postat av: Josephine

sv: jag tror du menar shetland sheepdog ? :P

2010-07-23 @ 14:57:39
URL: http://stjupid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till Startsida Följ mig på Bloglovin
RSS 2.0