RENT i Karlskorna

Musikalen RENT ska spelas i Karlskrona, idag (lördag 20/3) är det premiär ^^
Jag hittade artikel i BLT- Blekinges tidning. <-- källan
.
.

Ett hundratal elever från årskurs 2 och 3 på Törnströmska gymnasiet står bakom produktionen.
Producenten Micke Strömqvist har tidigare varit med och jobbat med uppsättningen av The Wiz och var själv en av eleverna när skolan satte upp Fame. Han vet vad eleverna går igenom och berättar att de troligen är mer förväntansfulla än nervösa.
Enligt Micke Strömqvist har repetitionerna gått bra.
– Vi är bättre förberedda än vid senaste uppsättningen, säger han, och fortsätter:
– Målet med uppsättningen är att ge eleverna en fantastisk upplevelse och att de får se hur det är att jobba på en riktig teater. Men eftersom vi tar betalt måste det ju också hålla en viss kvalitet.
Regissören Karin Danielsson Bong säger att eftersom Rent i grund och botten bygger på Giacomo Puccinis opera La Bohème ställer det krav på eleverna.
– Det är en svår musikal eftersom man sjunger hela dialogen, säger hon.
Rent sätts upp i två offentliga föreställningar, i morgon samt 27 mars. Dessutom ska den spelas tre gånger för skolungdomarna i kommunen.

..

..

Nu kan jag äntligen få se en av mina favoritfilmer på scenen (: <3<3

Ska beställa biljetter så fort jag har fått pengar^.^

Här kan du få ett smakprov på hur det kommer att se ut på scenen <--- tryck här (:

.

Så ha du inget att göra i kväll, så beställ biljetter, du kommer inte ångra dig. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till Startsida Följ mig på Bloglovin
RSS 2.0