Dark Shadows

Japp! JAG LOVADE...

Att ens flickvän blir mördad och man själv blir förhäxad till att leva ett evigt liv som vampyr i en kista är kanske inte det trevligaste, men det är just vad som händer Barnabas Collins spelad av självaste Johnny Depp.
Efter att varit begravd i 196 år under jorden så blir vampyren äntligen befriad av ett gäng(Elva) byggarbetare, han tackar dom ödmjukt och mördar dem brutalt.

Självklart slutar det inte här, jag menar filmen är ju ändå en och en halv timme lång... höhöhö
Efter en stund kliver han upp på en väg av asfalt, ställer sig i mitten och frågar sig själv vad detta är för terräng, en fartdåre kör nästan på honom då Vampyren antar att det är Satan som kommit för att hämta honom, han följer efter bilföraren in till stan för att sedan ta sig till sitt majestätiska slott.

Där möter han av Willie Loomis (spelas av Jackie Early Haley, känd från filmer som Watchmen och Nightmare on Elm Street) en full tjänare som bjuder in honom till slottet.

Inne i slottet så bemöts han av sina släktingar, han träffar också Viktoria Winters(spelad av Bella Heatcote, en kvinna som är relativt ny i filmbranschen med tanke på att hon gick ut skolan 2010)
Viktoria ser precis ut som hans döda fru, vilket leder till förvirring men inte långt därefter blir han självklart förälskad i henne.
Såklart möter Barnabas häxan härnäst, men det får ni reda på någon annan gång O.o

IMDB Betyg: 7/10 MITT Betyg:  (Anledningen till att jag inte ger denna filmen full pott är för att den är för kort, att vara nöjd när den slutar är ej möjligt. Extramaterial JA TACK!)
Hoppas ni uppskattade läsningen//Kimzibimzi :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till Startsida Följ mig på Bloglovin
RSS 2.0