Tosia I Ronneby

Jahaa.. då va tosia över för detta år..

Det är det största som händer i ronneby på hela året, och det är den STÖRSTA festen genom året.
Festen där de vuxna visar sina barn hur man ska festa loss...
Med det problemet att de  vuxna kommer in på krogen och inte behöver störa någon, men alla minderåriga dräller på garorna stupfulla..
Det som är bra är att polis och ordningsvakterna plockade all alkohol, men det är inte många föräldrar ute, igår såg jag två par föräldrar..
Med tanke på alla ungdomar så är det ingenting...
Tycker det är synd att föräldrarna ska visa att man behöver alkohol för att ha kul..
visst jag drack två cider i fredags men jag blev inte full. Och i lördags drack jag inget men jag hade super kul i alla fall :)
Undra hur många som kommer ihåg vad som hände under kvällen..
Jag tycker att vuxna ska ta mer ansvar även om de vill ha kul, behöver de inte dricka så att dom inte kommer ihåg vart deras barn är..


Annars var tosia bra för min del :)
Jag tycker det är en trevlig tradition, och det är kul när det händer något i stan :)
Hoppas den var lika bra för dig <3

Alla har rätt att älska <3

Kommentarer
Postat av: Mamma

min kloka unge... undras var du fått din klokhet ifrån ?? Pusspuss

2009-07-13 @ 12:25:52
URL: http://catriin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till Startsida Följ mig på Bloglovin
RSS 2.0