När änglar faller längre ner än botten, The Wave..

Hej alla människor....


Jaha då är det onsdag, tänkte berätta lite om min vecka så här långt.


I måndags var det Teater i konserthuset i Karlskrona. Pjäsen heter; När änglar faller längre ner än botten.


När änglar faller längre ner än botten¡ handlar om en familj uppdelad i ensamhet. Det söndertrasade uttrycket ¡älska dig själv för att kunna älska¡ hånler, då en ängel kommer på besök.


Pjäsen är stark och när den var slut hade jag behövt använda ett antal näsdukar.


Idag onsdag var jag på skolbio med min Apu-plats,The Wave  handlar om;


En gymnasielärare som leder ett projekt om diktaturer tar till ett okonventionellt knep. Han och eleverna startar själva en fascistisk rörelse. Det dröjer dock inte länge innan det urartar och rörelsen börjar leva sitt eget liv. Historien är baserad på en sann händelse i USA 1967.


En super bra film, den har ett väldigt bra budskap och det är en film som många skulle behöva se, och behöva diskutera!


Filmen fick mig att tänka till lite på hur lätt det är att få människor att följa en människa. Att kläder kan göra så mycket, kläderna visar ju vilken social "grupp" man till hör. Och att man kan få med sig så många människor på bara en vecka. Det är sjukt vad vi människor är lättpåverkade. Jag förstår att alla vill tillhöra en grupp men till vilket pris? Det är ju frågan.....


Annas har dagen varit bra, jobbat lite och såå.. men nu ska jag sova. Är jätte trött..


Sov gott alla// Tiiza<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till Startsida Följ mig på Bloglovin
RSS 2.0