La Luna!

Yelloaw, idag blir det två filmer att skriva om konstigt nog, trots att vi enbart bokade biljett för en film.

Pixar gjorde en kortfilm som visades före Brave, denna kortfilm var sjukt mysig och jag uppskattade verkligen att få se den även om det inte var just den vi var där för att se.

La Luna var namnet på kortfilmen, vilket handlade om en Pojke vid namn Bambino, vilket på "italienska?" betyder unge/barn.
Han får för första gången följa med Papá och Nonno(Pappa och farfar/morfar) till jobbet, ett arbete som för många kan klassas som något underbart.

Jag tänker inte skriva mycket mer än att det involverar månar och stjärnor, som sagt det är ju bara en kortfilm.
Vill ju inte förstöra konstverket genom att spoila ^^;

IMDB Betyg: 7.9/10 MITT Betyg: 5av5 (Anledningen till att jag ger denna kortfilm full pott, är för att jag är besatt i animerade/tecknade filmer, samt filmer med god kvalité, jag vet vilken energi som läggs ner och hur lång tid detta tar, även om det är datoranimerat så läggs det ner oerhörd mängd tid. Samt att kortfilmen i sig var trevlig :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till Startsida Följ mig på Bloglovin
RSS 2.0