Alice in wonderland

Alice in wonderland - Tim Burton

Jag såg Alice i underlandet i går, i Tim Burton tolkning, MYCKET BRA måste jag säga :D
Bättre än den man såg som liten.
När jag frågade folk va dom tycker om den säger dom att den är konstig och svår att förstå. Men jag tycker att det är en bra "diskutera" film, du får sitta och tänka själv vad kan ha hänt? & varför? 

När du ska se filmen så behöver du inte alls ha den gamla tecknade filmen i minnet, för den har INGET med den gamla filmen att göra. Vilket är väldigt skönt. (kan ju inte göra en 2a, känns ju konstigt efter så lång tid)
Visst är alla karaktärer med, men de är mycket Galnare och Underbare <3

Trotts att filmen är kul och galen så tycker jag att men får fram handlingen lätt och även moralen i historien som är;
Du måste våga tror på sig själv, för att övervinna alla hinder, Man måste vara Galen för att lyckas.

Filmen slut är kanske inte helt oväntat men det är ett öppet slut så fantasin får fritt sväva i väg :D


Filmen får en 4 av 5 för att jag tycket det va synd att de inte hade med mer sång och musik..

Ha du sett filmen? vad tycket du?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till Startsida Följ mig på Bloglovin
RSS 2.0