Thor

Ja, vi är lite efter.
Har inte sett Thor förrän nu men hör och häpna en liten round up är ändå påväg O.o.

Filmen börjar med att vi får följa med ett gäng science-nördar som letar blixtrar, dock ändras detta drastiskt då dem lyckas köra på en man.

Efter detta ser vi en tillbakablick till just varför denna man var just där.

Man får se kriget mellan gudarna och the "Frost Giants (is-jättarna)" och hur Odin (Spelad av Anthony Hoppkins, känd som Hannibal Lector I would say) segrar över is-jättarnas konung Laufey.
Kriget bröt ut för att förhindra Laufey och hans undersåtar att ta över "The Nine Realms", och jorden var självklart deras första mål.

Nu får man äntligen se Asgard och Odins söner Thor (Spelad av Chris Hemsworth, en ganska okänd figur) och Loki (Spelad av Tom Hiddleston, också en relativt okänd person), krig har hållt sin frånvara.
Dock en dag så får dem reda på att ett fåtal Isjättar försökt bryta sig in i deras valv för att stjäla tillbaka det som bestulits från dem för så länge sedan.

Detta kan inte Thor tillåta så han och hans bror tar med sina vänner på en liten tur till Is-jättarnas planet, självklart utan Odins tillåtelse.
Vilket leder till att Odin själv förvisar Thor till planeten Tellus för att han som dödlig ska kunna bevisa sig värdig att ta över tronen.

Och så kommer vi tillbaka till den delen då Thor själv blir påkörd av ett gäng geeks.


IMDB Betyg: 7/10 MITT Betyg: 4av5 (Anledningen till att jag ger denna just detta betyget är för att jag uppskattade filmen, skådespelarna var helt okej, effekterna var bra och storyn i sig var intressant. Jag har alltid varit förtjust i Marvel och dess filmer/serier, detta är inget undantag)

Until next time, have a nice day :3//Kimzi

Kommentarer
Postat av: Jasmin - The dream of being famous!

Jätte fin blogg!

Vad ska du hitta på idag? :)

-

Skulle vart schysst om du svarade på min blogg så jag ser svaret. (Det med den nya blogg.se designen)

2012-08-07 @ 03:56:24
URL: http://jaasses.webblogg.se/
Postat av: Jiyeon

Ska nog se den filmen så snart jag får chansen!^^

2012-08-07 @ 12:00:05
URL: http://jiyeon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till Startsida Följ mig på Bloglovin
RSS 2.0