Söta saker från Sverige ...

Läste just på Fokis blogg om svenskt lösgodis.
och nu sitter jag här och önskar att ja kunde gå ner till godishörnan (så heter en av Ronnebys många godisbutiker) och köpa mig en stor påse LÖSGODIS.
eller varför inte gå ner till Contan och ta en stor chokladboll!
en stor vikingrulle från Katrins pizzeria hade inte heller varit fel, med en massa kebabsås.
men på toppen av all detta vill jag ha en Gorby's pirog .

de här sakerna är ju en självklarhet i Sverige, men det finns ju ingen annanstans i världen.
för här i skottland finns det inte ens en riktig kebab pizza, det är en ost pizza med 4 bitar kebab.
salt lakrits finns inte att få tag i här, det är bara en påse söt-lakrits som finns.
och det är för att skottarna inte "tycker om saltlakrits"
det har inga fick här heller, det finns små ställen där de gör kakor med inte så du kan sitta inne och äta dom.
de andra "caféerna" har bara mackor och kaffe.

tycker detta är väldigt tråkigt och man kanske skulle fundera på att öppna ett svenskt "FIKA" med alla svenska tillbehör.
tror nog det hade gått hem. finns ju en hel del svenskar här.
fråga är om Skottarna skulle tycka om det. ?

Jag vill bara säga till er som bor i Ronneby låt ALDRIG Karins pizzeria lägga ner, för jag MÅSTE ha en Vikingrulle när vi kommer hem i sommar!

Från Contan <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hmm är inte det en bild från vårt projektarbete:D Ska jag äta en sådan kaka från contan åt dig?? sakar fika stunderna där!! Men får ta en riktigt lång fikastund när du kommer hem i sommar... kram Isabelle

2012-02-03 @ 19:03:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till Startsida Följ mig på Bloglovin
RSS 2.0