Mirror Mirror!

Yello!

Såg nyligen Mirror Mirror och självklart så var jag dum nog och lovade Tiza att skriva lite om den.
Inte bra, Kimzi inte bra alls.

Men i alla fall here we go:
Snow just gotta do what it does best, Snow gotta fall.
Denna saga utspelar sig inte riktigt så som vi känner igen den, Snow White (Spelad av Lily Collins, känd från ja typ inget) har börjat tro sin styvmor då hon uttrycker hennes ovärdighet, att Snövit ska veta sin plats och det är på hennes rum.
Styvmodern som också är drottning(Spelad av Julia Roberts, känd från ALLT) håller storfest efter storfest till dess att byfolk svälter, kräver mer och mer skatt för att kunna ha sitt lilla roliga.
Men en dag så rymmer Prinsessan från slottet och kommer på sig själv befinna sig ibland de svältande byborna.

Vad har hänt med denna underbara by, som Snövit en gång besökte med sin far?

Men i andra sidan skogen får vi äntligen träffa på prinsen Alcott (Spelad av ännu en okänd figur vid namn Armie Hammer) hängandes upp och ner i ett träd med sin trofasta tjänare.
Att inte glömma bort är att dessa blivit rånade och skinnade på kläder av ett gäng dvärgjättar.

Att avsluta denna med något positivt? mjo, det var en trevlig twist. Men kunde gjorts mycket bättre.

IMDB Betyg: 5.6/10 MITT Betyg: 2av5 (Anledningen till att jag bara ger den en tvåa är för att den var tråkig, jag har aldrig tyckt om Julia Roberts för att hon har samma uttryck och dryga röst i alla filmer. Japp allt är hennes fel)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till Startsida Följ mig på Bloglovin
RSS 2.0