Brave!

Och huvudfilmen :3

Något som är oerhört trevligt är att denna film utspelar sig i Skottland, med skotska röster.
Eftersom vi bor här just nu så uppskattas det verkligen.
Jag menar Skotskt tal är något man inte ofta får höra vid ett besök till biografen.
Själv så älskar jag alla språk och skotska ligger högt på min lista.

Jaja, nog med mitt babblande om språket.
Brave börjar med att man får se en liten prinsessa vid namn Merida (Röstad av Kelly Macdonald) leka kurra-gömma med sin mor Elinor (Röstad av Emma Thompson) vilket också är drottning såklart.
Allting är frid och fröjd, men inte alltid så kul att växa upp som förstfödd i en kungafamilj.
Merida står inte ut med sin mors tjöt gällande hur hon ska uppföra sig och hur saker och ting ska gå till väga.
När hennes mor en dag uppger att ett spel ska genomföras i sin dotters ära och att vinnaren ska få prinsessans hand så får Merida nog, hon tar över tävlingen på egen hand och visar dessa rookies vad som gäller.

Vilket självklart gör hennes mor oerhört ledsen, varför vill inte hon följa sin mors fotsteg, hur kommer det sig att hennes dotter vill gå sin egen väg?

IMDB Betyg: 7.6/10 MITT Betyg: 5av5 (Anledningen till att jag ger Brave lika mycket som tidigare film är av samma skäl, jag kan inte recensera animerade filmer som är bra gjorda, det går bara inte. Jag har alltid älskat dom och kommer att fortsätta med det, jag vill gärna poängtera hur välgjord denna är, allt ifrån håret till skuggningen på kläder. *SPOILER* Det kommer en scen då Merida faller ner i en bäck, man ser direkt hur mycket tid som lagts ner för att få det att se ut som att kläder och hår är blött, det är helt underbart snyggt något man förväntar sig när det gäller Pixar såklart.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till Startsida Följ mig på Bloglovin
RSS 2.0