Kladdkakemuffins

Du använder:
2 Ägg
2 dl socker 
1 tsk vaniljsocker
50g smör
1 dl ljus sirap
2 dl vetemjöl
1 dl kakao
1 tsk bakpulver
en nypa salt
100g ljus eller mörk blockchoklad

Du gör:
1.
Sätt på ugnen på 175 grader.
2. Vispa ihop ägg, socker & vaniljsocker i en skål. (använd elvisp) blanda tills det blir vitt och pösigt.
3. Smält smöret, häll sedan ner sirapen i smöret, blanda. Häll sedan ner allt i äggsmeten.
4. Blanda vetemjöl, kakao, bakpulver & salt i en skål, häll sedan ner det i äggsmeten och blanda.
5. Dela chokladen och smält den sedan över ett vattenbad och blanda sedan ner den smälta chokladen i smeten.
6. Fördela nu smeten i pappersformarna, fyll dom bara en 3:e del.
7. Gräddas i mitten av ugnen i ca: 12 minuter.

Viktigt att tänka på:

När du tar ut muffinsarna stå och svalna, blir då inte arg när de sjunker ihop. Dom ska göra det.
Nu är det bara att äta, servera gärna med glass eller grädde (:

Lycka till nu <3

Kommentarer
Postat av: elina

MJAOU! kan du inte baka nårra sånna till mig, jag vet inte hur man bakar, det blir bara pannkaka av allt, förvisso rätt gott men inte det jag vill att det ska bli :(

Pok

2010-03-12 @ 17:20:12
URL: http://elinagoes.blogg.se/
Postat av: Sanna

Fy på dig!!

Nu blev jag ju sugen!! :)

2010-03-12 @ 19:54:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till Startsida Följ mig på Bloglovin
RSS 2.0