Daim muffins.


I dag gjorde jag och syster Daim muffins helt underbara.

Detta behöver du:

Sätt ugnen på 200 grader.
200 g smör,
200 g mörk blockchoklad,

4 ägg,
2 1/2 dl strösocker,

2 dl vetemjöl,
1 tsk bakpulver,
1 tsk vaniljsocker,

3 Daim "chokladkaka"

Gör så här:

Smält smöret och dra kastrullen åt sidan, bryt ner chokladen och låt den smälta i smöret.
Vispa ägg och socker luftigt.

Blanda mjöl, bakpulver och vaniljsocker.
Rör först ner de torra ingredienserna i äggsmeten och sist chokladsmöret.

Häll de krossade Daimen i smeten,dela sedan upp smeten i muffinsformar.
Grädda mitt i ugnen cirka 15 minuter.

Dessa kakor går bra att frysa in.

jag tackar för receptet <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till Startsida Följ mig på Bloglovin
RSS 2.0