Recept.

Hejsan. oj vad sent det är, hade inte sett det (:
Idag har jag bakat kladdkaka, och som jag lovade kommer nu receptet på den ^^,

Du behöver;
100g Margarin
2 Ägg
3dl socker

2dl vetemjöl
3 msk kakao
1 msk vaniljsocker


Du gör;
Smält matfettet. vispa äggen och sockret pösigt.
Blanda samman mjölet, kakaon och vaniljsockret, som du sedan häller ner i smeten.
Häll sedan ner matfettet och resten av smeten i en form.
Sen ska den in i ugnen på 200grader.
Där ska den stå tills den ser klar ut. ^-^


När jag gör min kladdkaka har jag alltid blockchoklad i för att den ska bli riktigt kladdig^-^
Jag häller lite choklad i formen innan jag häller på smeten.
Sen när smeten är i formen häller jag lite choklad över smeten.
Sedan sätter jag in formen i ugnen, för att fem minuter senare ta ut den och hälla ytligare lite blockchoklad över kakan.
Sen får kakan bli klar i ungen, och sen tar jag lite choklad till över när kakan är klar.

Det är kanske inte så nyttigt, men fan vad gott det är <3 
Hoppas nu att din kaka blir lika god som min <3

Lycka till<3

Kommentarer
Postat av: muffinsmartin

Yes! jag läser sista året på gymnasiet ;)

2010-01-25 @ 01:39:59
URL: http://muffinsmartin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till Startsida Följ mig på Bloglovin
RSS 2.0